Gebelik Testi

Kimilerinin heyecan ve umutla, kimilerinin ise korku ile beklediği sonucu öğrenmenin en kolay yoludur gebelik testi yapmak. Temel olarak, uygulaması son derece kolay olan ve evde idrar ile yapılan gebelik testi ile diğerine göre biraz daha zahmetli olan kan testi sayesinde gebelik olup olmadığı tespit edilebilir.
En güvenilir ve kesin sonucu almanıza yardımcı olacak uzman ekibimiz ile merakınızı en hızlı ve kesin yoldan almanıza yardımcı oluyoruz. Konya’da gebelik testi ve hızlı sonuç için bize başvurabilir veya detaylı bilgi için yazının devamına göz atabilirsiniz.

Gebelik, erkek sperminin kadın yumurtasını döllemesi ile başlayan ve yaklaşık 9 ay boyunca devam eden bir yolculuktur. Kadının olgunlaşarak yumurtalığından atılan yumurta sadece 24 saat kadar canlı kalabilir. Vajinadan geçip rahme ulaşan spermler ise rahimde 2 – 3 gün canlı kalabilir. Bu süre zarfında spermlerden biri yumurta içerisine girmeyi başararak onu döllerse, gebelik başlar.

Gebeliğin başlamasıyla birlikte kadının vücudunda bir takım değişiklikler meydana gelir. Bunların en başında, döllenmeden sonraki ilk 6 – 12 gün içinde kandaki Beta hCG (Human Chorionic Gonadotropin) hormonun yükselmesi yer alır. Beta hCG, gebelik hormonu olarak bilinir. Hamile olmayan bir kadının kanında bu değer ölçüldüğünde 0 (sıfır) ya da sıfıra yakın bir değer şeklinde çıkar. Ancak hamilelik yaşayan bir kadının kanında Beta hCG değeri döllenmeden sonraki günlerde sürekli ve hızlı bir şekilde artmaya başlar.

Gebelik Testi Ne Zaman Yapılmalı?
Bebek isteyenlerin şartlar olgunlaştıktan sonra en çok merak ettiği sorulardan biridir; “gebelik testi ne zaman yapılmalı?” sorusu.
Yumurtanın sperm tarafından döllenmesinin ardından yaklaşık 6 – 12 gün sonra (ortalama 11 gün), oluşan embriyonun plasentası tarafından üretilerek kanda değeri yükselen ve adet döngüsünü devre dışı bırakan Beta hCG hormonu sayesinde kan testi ile gebeliğin varlığı saptanır. Beta hCG hormonunun anne kanından idrara geçmesi ise 1-3 gün arasında olur. Yani döllenmeden sonraki 12 – 14. günler.

Bu da adetin bir kaç gün gecikmesine denk gelir. Düzenli adet gören bir kadının adet günü geçtikten 4 – 5 gün sonra yapacağı hamilelik testi (idrar testi) de genelde doğruya yakın sonuç verir (yaklaşık %90-%97). Bazı gebelik testi markaları ise adet tarihinden 4 gün önce yapıldığında dahi %60 doğruluk payı ile gebeliği haber verebilir.
Adet tarihinden 4-5 gün sonra idrar ile yapılan gebelik testi pozitif çıkmışsa, yanlış olma ihtimali çok düşüktür. Ancak gebelik testi sonucu negatif çıkmış ve hala adet görülmemişse kan testi ile gebeliğin olup olmadığına bakılabilir. Bu durum gebelik harici başka nedenlerden de kaynaklanabilir.

Konya gebelik testi için alanında uzmanına danışıyor, gebelik testi ve süreci hakkında ayrıntılı bilgi için bizlere ulaşabilirsiniz.