Kalp Grafisi (EKG) Çekimi ve Yorumlanması

Genelde hastalar göğüslerinde ağrı şikâyeti ile başvurmaktadır. Kalp ritim bozuklukları ya da kalp krizi tarzında hastalıkların tanısını yapabilmek adına oldukça önemli bir uygulamadır.  En hızlı ve kesin sonuçlar için merkezimizde EKG çekimi yaptırabilirsiniz. Uzman ve tecrübeli kadromuzla hizmetinizdeyiz.
Kalp atış grafisi çeki işlemleri artık gelişen teknoloji sayesinde kolay taşınabilir cihazlar ile gerçekleştirilebilmektedir. Bundan dolayı istenilen her yerde kolay çekim işlemi yapılabilir. Hasta kişiler kalp grafisi nasıl çekilir kapsamında bir ön hazırlık yapmazlar. Kalp hastalıklarını belirleme ve ritim bozukluğu konusunda aydınlatma sağlayan bu işlemler esnasında hastalar acı, ağrı ve herhangi bir rahatsızlık duymazlar. Uygulamadan önce hastaya özel bir jel sürülür. Bu jel kişide soğukluk hissi meydana getirir.  Herhangi bir tehlikesi ve riski bulunmayan işlemlerden sonrası yerleştirilmiş olan disklerin çıkarıldığı alanlarda hafif kızarıklıklar, çok hafif düzeyde sızı duyulması oluşabilir ve oldukça normal karşılanmaktadır. İşlemler yapılmadan önce kişi muayene masasının üstüne sırt üstü yatar ve üstünde bulunan takılar ile metal eşyaların tamamını çıkartır. Kalp hızı, atış ve bozukluğu konusunda veri elde edilmesine olanak sağlayan EKG çekimi uygulamasında hasta kişinin bel üst bölümü, ayak ve el bilekleri açık şekilde kalacak biçimde bırakılmalıdır. Ölçüm işlemine olanak sağlayan elektrot diskler hasta kişinin kol, bacak ve göğsünün ön kısmına yerleştirilir. Elektrotların kayıt işlemlerini net şekilde sağlaması amacı ile yapıştırma işlemleri öncesinde EKG jeli sürülmelidir.

Konya Kalp Grafisi için alanında uzmanına danışıyor, EKG çekimi ve süreci hakkında ayrıntılı bilgi için bizlere ulaşabilirsiniz.