Hacamat Tedavisi

HACAMAT NASIL YAPILIR? Hasta , muayene/görüşme sonrasında hijyenik ortamda steril malzemeler kullanılmak suretiyle hazırlanır. Sonrasında farklı boylardaki cam

HACAMAT NASIL YAPILIR?

Hasta , muayene/görüşme sonrasında hijyenik ortamda steril malzemeler kullanılmak suretiyle hazırlanır. Sonrasında farklı boylardaki cam kupalar içine negatif basınç oluşturularak tedavi noktalarına uygulama yapılır.3-5 dakika ön vakumlama süresi beklenir. Sonra kupalar çıkartılır ve cilt üzerine yüzeysel çiziksel kişiye uygun dozda yapılır.Bu işlemden sonra 2.kez vakumlama yapılarak kılcal(kapiller) damarlardaki kan süzülerek dışarı alınır.

Kupa sayısı,büyüklüğü,çizik noktaları,derinliği,kupanın ciltte kalma süresi hekim tarafından belirlenir. İşlem bittikten sonra tek kullanımlık cam kupalar toplanır ve steril malzemelerle uygulama bölgesi kapatılır.

Hiçbir şikayeti olmayan yetişkinlerde ve çocuklarda koruyucu amaçlı bu tedaviler uygulanabilir.

HACAMAT YAPILAN KESİKLER
Cilt tabakaları göz önünde bulundurularak hiç iz bırakmayan çok yüzeysel incecik çizikler halinde büstri ile uygulanır.

HACAMAT KİMLERE YAPILMAZ
Hacamat tedavisi 2 yaşındaki çocuktan 80 yaşındaki bir insana kadar hekim kontrolünde uygun dozlarda yapılabilir.
Hacamat ileri derecede genel durumu bozuk,yatalak,hemofili hastalara yapılmaz.

HACAMAT VÜCUDUN HANGİ BÖLGELERİNE YAPILIR?
Koruyucu ve tedavi amaçlı olarak; sırt,bel,bacak ve kafa olmak üzere 4 farklı bölgeden belirlenen dozlarda, uygun noktalara yapılır

HACAMATIN FAYDALARI VE BİLİNEN BİR ZARAR VAR MIDIR?
Hastalık yapıcı etkenleri ve yaşlanmış hücreleri vücuttan uzaklaştırdığı için detoks etkisi vardır.Kanı inceltir ,akışkan hale getirir. Pıhtılaşma ve tıkanıklıkları açar. Tüm vücudun temizlenmesini,yenilenmesini sağlayıp enerji verir.
Hekim kontrolünde yapılmazsa hastaya çeşitli zararlar verilebilir.

HACAMATIN DİNİ BOYUTU NEDİR?
Peygamber Efendimizin(S.A.V) kendisinin yaptırdığı,şiddetle tavsiye ettiği ile ilgili hadisler kaynaklarda mevcuttur.

HİJYENİK OLMAYAN MERDİVEN ALTI DİYE TABİR EDİLEN YERERDE HACAMAT YAPTIRMANIN ZARARLARI NELERDİR?
Merdiven altı ve hijyenik olmayan ortamlarda yapılan hacamattan sonra ; enfeksiyon,damar ve sinir kesileri,ciltte kalıcı iz bırakma ,kanama riskleri vardır.

HACAMAT İÇİN BELİRLİ GÜNLER VAR MI?
Tedavi edici amaçlı her gün yapılabilir. Koruyucu amaçlı hicri 13-15 17-19 21-23 ve 25. günlerinde yapılabilir.