İdrar Tahlili

İdrar tahlili, idrarda bulunan maddeleri değerlendirerek, idrar yolları enfeksiyonlarından, şeker hastalığına kadar birçok hastalık hakkında fikir veren bir testtir. kurumumuzca modern teknoloji ile idrar tahlilleri en hızlı şekil gerçekleştirilerek sonuçları teslim yorumlanmaktadır, Konya idrar tahlili ve sonuçları için bize ulaşabilir veya aşağıdan daha detaylı bilgi alabilirsiniz.

Normal bir kişide idrarın görünüşü, yoğunluğu ve içerdiği maddeler bellidir. Normalden sapmalar çeşitli hastalıkların habercisidir.

İdrara yansıyan anormallikler binlerce yıldan beri hastalıkların teşhisinde kullanılmaktadır. Örneğin idrarın renginin koyulaşması gibi basit bir gözlemle bile, doktor olmaya gerek olmaksızın, vücudun susuz kaldığı anlaşılabilir.

İdrar tahlili neden yapılır ?
Sağlık durumunun değerlendirilmesinde: Rutin kontrollar sırasında, hamilelik kontrollarında, cerrahi ameliyatlar öncesinde herşeyin yolunda olup olmadığının anlaşılması için,

Teşhis koymada: Karın ağrısı, sırt ağrısı, bel ağrısı, idrar yaparken ağrı duyulması, sık idrara çıkılması, idrarda kan olması gibi belirtilerin olduğu durumlarla ilişkili rahatsızlıklara tanı koymak amacıyla…
Bir hastalığın takibinde: İdrarda belirti veren bir hastalığın teşhis konduktan sonra hastalığın tedavisi ve takibini yapmak amacıyla idrar tahlili istenir.

İdrar tahlilinde neler test edilir ?
Standart bir idrar tahlilinde test edilen kimyasal ve mikroskopik maddeler aşağıda sıralanmıştır. Bunların dışında idrar 100’den fazla testin yapılabileceği bir vücut sıvısıdır. Örneğin kadınlar hamile olup olmadıklarını belki de en kolay şekilde bir miktar idrarlarını kullanarak eczaneden aldıkları bir hamilelik testi ile öğrenebilirler.

Konya İdrar Testi için alanında uzmanına danışıyor, İdrar tahlili ve süreci hakkında ayrıntılı bilgi için bizlere ulaşabilirsiniz.